معایب و مشکلات راه اندازی وب سایت فروشگاهی!
همونطور که در آموزش و کلیپ قبلی توضیح دادیم، وب سایت فروشگاهی یکی از شاخه های کسب و کار اینترنتی هست که مزایای زیادی داره. اگه شما این آموزش رو ندیدید حتما اون در این لینک مشاهده کنید.
اما وقتی با مدیر یه مجموعه راجع به داشتن یه وب سایت فروشگاهی صحبت میکنیم عموما به یه سری چیزا اشاره میکنن و از یه سری چیزا میترسن.
مثلا به این نکته اشاره میکنن که من فرصت تعریف کالاها و دسته بندیهام رو در سایت ندارم، فرصت بروزرسانی کالاها از لحاظ قیمت و موجودی و مشخصاتشون رو ندارم. من وقت این رو ندارم که بخوام سفارشات سایت رو مدیریت کنم و بعد باز اونها رو جداگانه توی حسابداریم ثبت کنم.
یا نمیخوام درگیر مدیریت یه نیروی جدید و حقوق و مزایا و غیره بشم که اون همه ی این کارها رو برام انجام بده.
که البته تمام این دلایل منطقیه و حق دارن…!
فرض کنید فردی یه فروشگاه کتاب داشته باشه با بیش از 10.000 کالا، که بخواد یه وب سایت فروشگاهی راه اندازی کنه! حالا باید تمام محصولاتش رو به همراه جزئیات اونها مثل نام و تصویر کالا و دسته بندی ها و زیرمجموعه هاش مثل رمان > رمان فارسی یا رمان انگلیسی > رمان انگلیسی عاشقانه یا جزئیات دیگه ی یه کتاب مثل نویسنده و ناشر و قطع و تعداد صفحه و غیره و همچنین توضیحات کوتاه یا توضیحات کامل در مورد اون کتاب و در نهایت قیمت و موجودی رو برای تمام اون 10.000 کالا توی سایتش درج کنه!
که اگه بخواد این کار رو خودش انجام بده حداقل 5 ماه زمان نیاز داره و اگر هم بخواد به شرکتهای طراحی سایت که دارن فعالیت میکنن سفارش بده، این کار رو در زمان نصف این بازه اما با قیمت بسیار سرسام آوری انجام میدن. که البته این پایان ماجرا نیست و بعد از اون تازه باید نگران بروزرسانی قیمت و موجودی و مشخصات کالاهاش یا اصلا تعریف کالاهای جدیدش توی سایت باشه و یا درگیر بحث مدیریت و ثبت سفارشات سایتش توی سیستم حسابداریش بشه!
💡راه حل: چه کمکی از نوین وردپرس و افزونه نوین کامرس برمیاد؟
ارتباط بین نرم افزار حسابداری نوین پرداز با وب سایت های فروشگاهی مبتنی بر سیستم مدیریت محتوای وردپرس باعث شده که شما بدون نیاز به تعریف دستی کالاها، گروه های کالا و اشخاص و بدون نیاز به بازبینی هر روزه ی سایت برای فاکتور ها و ثبت اونها توی نرم افزار حسابداری، یه وب سایت فروشگاهی همیشه بروز رو داشته باشید و دیگه از مکافات تعریف و بروزرسانی کالاها و دسته بندی ها و اشخاص و فاکتورهاشون راحت بشید.
این ارتباط باعث میشه تا کالاهای شما به همراه جزئیاتشون شامل نام، تصویر کالا، قیمت عادی و قیمت تخفیف خورده، مشخصات فیزیکی و مشخصات فنی، موجودی کالا، توضیحات کامل و توضیحات مختصر کالا، گالری تصاویر محصول و ویژگیهای منحصر به فردی مثل تنوع کالا(مثلا از یه کالا ممکنه چند رنگ یا چند سایز یا تنوع های دیگه ای داشته باشید) و یا واحدهای کالا(مثل عدد، جین، کارتن و غیره) و همچنین گروه های کالایی شما به همراه جزئیاتشون مثل نام و مشخصات فنی گروه کالا که توی کلیپ های بعدی بهتون آموزش خواهم داد که میتونه چه کمکی بهتون بکنه، از سیستم حسابداری تون بصورت خودکار به وب سایت فروشگاهی منتقل بشه! بدون اینکه نیاز باشه شما کار خاصی رو انجام بدید.
در ادامه خب بالطبع شما در سیستم حسابداریتون اشخاصی رو دارید که طرف حساب شما هستند و درواقع از فروشگاه تون بصورت حضوری یا تلفنی خرید میکنن، که این ارتباط باعث میشه تا تمامی اشخاص شما بصورت کاملا سیف و محافظت شده به وب سایت شما منتقل بشن و با وارد کردن شماره همراه خودشون یا نام کاربری و رمز عبوری که شما میتونید توی نرم افزار حسابداری براشون لحاظ کنید وارد سایت شما بشن و خریدشون رو از این به بعد بصورت آنلاین انجام بدن.
قابلیت بعدی این بسته ی ارتباطی، بحث مدیریت راحت تر فاکتور های ثبت شده توی وب سایت شما هست. شما با استفاده از این قابلیت میتونید براحتی فاکتورهای ثبت شده توی وب سایتتون رو مدیریت کنید.
اگر شما از بانکی که طرف حسابش هستید یه درگاه پرداخت آنلاین تهیه کنید و اون رو توی نرم افزار حسابداری خودتون ثبت کنید، مشتریان شما میتونن وارد سایت شما بشن و همونجا خریدشون رو ثبت کنن و بصورت آنلاین پرداختشون رو انجام بدن و نه تنها وجه مستقیما به حساب شما واریز میشه بلکه فاکتور اون خرید، در سیستم حسابداری شما بعد از نمایش ناتیفیکشنش، بصورت خودکار و در حساب همون مشتری ثبت میشه، موجودی اون کالا به میزان خرید مشتری از انبار کسر میشه و هزینه های جانبی اون سفارش مثل هزینه های پیک یا پست بصورت خودکار در بخش هزینه های نرم افزار حسابداری ثبت میشه. اما یه مزیت بزرگ دیگه این سیستم ارتباطی که به شما و از طرفی به مشتری شما میده و این هست که با استفاده از این بسته ی ارتباطی، گردش حساب اشخاص هم بصورت خودکار در حساب مشتری شما میشینه و اون میتونه با اطلاعات لاگینی که در موردش صحبت کردیم به سایت شما مراجعه کنه و وارد پنل شخصی خودش بشه و گردش حساب خودش رو با جزئیات ببینه(جزئیاتی مثل تاریخ های خریدش و جزئیات فاکتور و اقلام خریداری شده و قیمتش) و در صورت نیاز اون رو پرینت بگیره! بدون اینکه با شما تماس بگیره!
در مجموع این بسته ارتباطی باعث میشه که شما بتونید بین کالاهای سیستم حسابداری تون و محصولات وب سایتتون از لحاظ جزئیات و قیمت و موجودی و غیره و همچنین مشتریان قدیمی و جدید شما و فاکتورهایی که پیش از این ثبت کردن یا بعد از این ثبت میکنن یه هماهنگی رو ایجاد کنید که این امر باعث میشه تا هم از هزینه ها تا حد زیادی صرفه جویی کنید و هم در بحث زمان بتونید به بهترین شکل اون رو مدیریت کنید و بهینه سازیش کنید.